آرایشی بهداشتی

تفاوت بلک افغان اصل و شرکتی

بلک افغان اصل

بلک افغان اصل پرچمدار ناسوماتو

بلک افگانو یا بلک افغان اصل بر قله غلظت عطرها ایستاده است و پرچمش از سال 2009 تا کنون بالاست. این عصاره پرفیوم جذاب به چند دلیل همچنان پر طرفدار و محبوب است. خلوص، ماندگاری و رایحه منحصر به فرد، از این ادکلن شخصیتی ثابت و محکم ساخته که با گذشت بیش از یک دهه از تولیدش همچنان در لیست پرفروشهای سال دنیای عطر و ادکلن است.

جذابیت و فروش بالای بلک افغانو به گونه‌ای بوده که فعالان عرصه عطر و ادکلن را به هوس تولید نمونه های مختلفی از آن، انداخته است. به طوری که حالا بیش از ده ها نمونه ادکلن بلک افغان در بازار موجود است. بلک افغانهای شرکتی و بلک افغان فیک

 

بلک افغان اصل

بلک افغان اصل

 

تفاوت در ظاهر بلک افغان اصل و شرکتی

علاوه بر بلک افغان اصل، دو سری بلک افغان غیراورجینال در بازار عرضه می‌شود. یک سری بلک افگانو شرکتی که عموما توسط شرکتهای آسیایی به ویژه در امارات تولید می‌شوند. این نمونه‌ها که به بلک افغان شرکتی معروف هستند، با مشتری خود صداقت بیشتری دارند. آنها گرچه تلاش دارند در رایحه به بلک افغان اصل نزدیک بشوند اما در ظاهر کار، تفاوتهایی را نگه می‌داند تا غیر اورجینال بودن خود را نشان بدهند. در اصل ادکلن های شرکتی قصد کلاهبرداری ندارند. بلکه سعی دارند ادکلنی مشابه با ادکلن اورجینال اما با قیمت مناسبتر تولید کنند تا مشتریانی که توانایی خرید ادکلن اورجینال را ندارند از روایح آن بی بهره نمانند.

 

ادکلن بلک افغان فراگرنس ورد ۱۰۰ میل

ادکلن بلک افغان فراگرنس ورد

 

تفاوت در حجم ادکلن

بلک افغان اصل تنها در دو حجم 30 و 4 میلی لیتری وارد بازار شده است. برند ناسوماتو اصرار دارد تا حجم ادکلن هایش را در این اندازه نگه دارد و می‌توان گفت این هم یکی از وجوه تشخص ناسوماتو ، نسبت به برندهای دیگر است که اغلب یک ادکلن را در حجم های مختلف تولید می‌کنند. خب این در حالی است که اغلب بلک افغانهای شرکتی در اندازه 100 میل هستند و این یکی  از نشانه‌های روشن برای تشخیص اورجینال از غیراورجینال است.

تفاوت در بطری ادکلن

بعضی شرکتها مثل اسمارت در کالکشن خود مشابهی از ادکلن بلک افغان را تولید می‌کند اما با ظاهر کاملا متفاوت، تا مشتری برای تشخیص به زحمت نیفتد. بعضی برندهای دیگر ظاهر بطری ادکلن را تا حدود زیادی شبیه به بلک افغان اصل درست می‌کنند اما بازهم تفاوتهایی را لحاظ می‌کنند. این تفاوت را یا در نام ادکلن ایجاد می‌کنند مثلا Afgano  را به شکل AVGUNA  می‌نویسند و یا لوگوی خود را بر جعبه می‌زنند تا بدین وسیله به مخاطب خود احترام گذاشته و غیر اورجینال بودن ادکلن بلک افگانو را به او اطلاع دهند.

 

ادکلن اسمارت کالکشن کد 470 ناسوماتو بلک افگانو 100 میل

ادکلن اسمارت کالکشن کد 470 ناسوماتو بلک افگانو 100

 

تفاوت در رایحه بلک افغان اصل و شرکتی

برند ناسوماتو به راز داری معروف است. این برند معمولا هنگام معرفی عطرهای خود توضیحات زیادی درباره ساختار آن نمی‌دهد. عطار این برند، الساندرو گالتیری برای کشف و ساخت هر عطری ماهها تلاش می‌کند. او برای کشف بوهای تازه سفر می‌کند و شامه‌اش را در معرض روایح مختلف شرقی و غربی قرار می‌دهد تا بتواند یک رایحه منحصر به فرد تولید کند. شاید به همین دلیل باشد که در دادن اطلاعات درباره عصاره هایش کمی خصیص است که البته حق دارد.

ادکلن های شرکتی معمولا همان خط بوی اصلی بلک افغان را دارند اما در جزئیات متفاوت هستند پس قطعا آن حس و حال دقیق بلک افغان اصل را نخواهند داشت اما به هر رایحه این ادکلن ها هم زیر نظر عطاران حرفه‌ای ساخته می‌شوند و تاثیرات و دلپذیری خاص خود را خواهند داشت.

 

 

تفاوت در پخش بو و ماندگاری

گر چه میزان ماندگاری و پخش بو از معیارهای اصلی افراد برای خرید ادکلن هستند اما ترازویی برای اورجینال یا غیراورجینال بودن عطر و ادکلن نیستند. در ساخت بعضی ادکلن های اورجینال ترکیب و پیچیدگی رایحه بیشتر از ماندگاری مهم است و در بعضی دیگر پخش بو اهمیت بیشتری دارد. آنچه بلک افغان اصل را خاص کرده و البته قیمت آن را در بین ادکلن های اورجینال بالا برده است، جمع کردن تمام ویژگی‌ها در یک پکیج است.

بلک افگانو اصل هم در رایحه خودش را ثابت کرده و هم در ثبات و ماندگاری و هم در رد بو و پخش، تا جایی که بعضی ها می‌گویند تا یک هفته بر پارچه کتان ماندگاری دارد!

بنابرین در این زمینه رقابت با آن حتی برای دیگر ادکلنهای اورجینال بسیار سخت است چه رسد به ادکلن های شرکتی. پس اگر به خاطر قیمت مناسب ادکلن شرکتی، بلک افغان را انتخاب می‌کنید، انتظاری معمولی از پخش بو و ماندگاری آن داشته باشید.

خب تا اینجا راههای تشخیص و تفاوتهای ادکلن بلک افغان اصل از بلک افگان شرکتی را توضیح دادیم اما سر بزرگ ماجرا هنوز زیر لحاف است و آن تشخیص بلک افغان اصل از فیک است. مسئله‌ای که مدیران شرکت ناسوماتو و فروشگاه‌های معتبر عطر و ادکلن را به فکر انداخته تا راه تشخیص بلک افغان اصل از فیک را به مشتریان خود آموزش دهند. ما در پارت دوم این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید.

 

 

 

 

1 دیدگاه در “تفاوت بلک افغان اصل و شرکتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *