آرایشی بهداشتی

تفاوت بلک افغان اصل و فیک

تشخیص تفاوت بلک افغان اصل و فیک

ادکلن بلک افغان از برند ناسوماتو در سال 2016 وارد دنیای عطر و ادکلن شد. رایحه‌ی چوبی و دودی این عطر با استقبال بی‌نظیری از طرف آقایانی که عطرهای تلخ مردانه را می‌پسندند، صورت گرفت. شاید جالب باشد که بدانید طرفداران عطرهای تلخ زنانه نیز از این عطر خوششان آمد. به طوری که امروزه بلک افغان یک ادکلن یونیسکس محسوب می‌شود. همین استقبال و فروش بالا، برخی افراد را به فکر ساختن عطرهای مشابه با آن انداخت. حالا دو دسته ادکلن شرکتی و ادکلن فیک از بلک افغان در بازار موجود است.

دسته‌ی ادکلن شرکتی یا ادکلن‌های مشابه بلک افغان مانند: اسمارت کالکشن ۴۷۰، ادکلن بلک افغان روونا، بلک افغان فراگرنس ورد و ادکلن Black Afgano از برند اماراتی اف ای پاریس که هم در رایحه و هم در نام عطر و طراحی بطری از عطر بلک افغان اورجینال تاثیر گرفته‌اند. اما این عطرها هیچ کدام تقلبی نیست! چون شرکت تولیدکننده از همان ابتدای کار به مشتری نشان می‌دهد که این عطر اورجینال نیست؛ بلکه مشابه با عطر اصلی است و هم در ظاهر و هم در قیمت، این تفاوت را لحاظ می‌کند.

دسته‌ی دیگر، ادکلن‌های تقلبی هستند که با قصد کلاهبرداری و کاملا شبیه به عطر اورجینال ساخته می‌شوند و اغلب با قیمتی نزدیک به اصل به فروش می‌روند. ما در این مقاله به بررسی تفاوت بلک افغان اصل و فیک یا تقلبی خواهیم پرداخت.

تفاوت بلک افغان اصل و فیک پیش از باز کردن

دقت در بسته‌بندی و مشخصات ظاهری به شما کمک می‌کند که تفاوت بلک افغال اصل و فیک را پیش از باز کردن پلمپ آن متوجه شوید و اگر از آنلاین شاپ خرید کرده باشید، امکان مرجوع کردن برای شما محفوظ می‌ماند. زیرا همانطور که می‌دانید در خرید غیر حضوری ادکلن، تا زمانی که پملپ یا همان سلفون آن باز نشده باشد امکان ارجاع وجود دارد. پس اگر ادکلن بلک افغان اصل را خریده‌اید به موارد زیر دقت کنید:

ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل کنار جعبه

جعبه بلک افغان اصل

اندازه جعبه‌های ناسوماتو برای بلک افغان اصل که 30 میل دارد، تقریبا 10 در 17 و  تیره رنگ است. اولین چیزی که باید دقت داشته باشید، سلفون پلاستیکی دور جعبه است. تفاوت بلک افغان اصل و فیک در این است که سلفون اصلی به خوبی روی جعبه فیکس شده و تای اضافه یا لقی ندارد. اگر با یک بسته بندی نامرتب و بی‌کیفیت رو به رو شدید، مطمئن باشید محصول اصل نیست.

توجه: برند ناسوماتو روی تستر محصولات خود کلمه تستر را نمی‌نویسد. اگر فروشگاهی تستر خود را با این تیتر  Tester به شما می‌فروشد به اصل بودن آن شک کنید.

چیزی که در ادکلن های اصل بسیار به آن توجه می‌شود، جزئیات و حواشی هستند. در ادکلن اصل جعبه بسیار ظریف و تمیز طراحی شده است. نوشته‌ها و خطوط همگی با ظرافت و هنرمندانه طراحی و اجرا شده است. در حالی که در نمونه‌های فیک معمولا حروف با بی‌دقتی و یا خطوط بریده و نامرتب هستند.

بچ کد بلک افغان

در پهلو و پایین ادکلن بلک افغان اورجینال بارکد آن قرار دارد و درسمت چپ بارکد، بچ کد آن نوشته شده است. در نسخه اصلی این بچ کد در راستای مخالف حروف نوشته شده است و بچ کد شامل یک کد 5 رقمی است. درحالی که در نسخه تقلبی، یک کد دو رقمی و در همان راستای بارکد نوشته شده است.

همچنین در نسخه‌ی اصلی در همین سمت بارکد محصول، طول نوشته‌ها بیشتر است و تقریبا 75% از طول این قسمت شامل نوشته است. علاوه بر این نوشته‌ها تا نزدیک به کناره محصول آمده است، اما در نسخه‌ی فیک بلک افغان، نوشته‌های این سمت تقریبا نصف ارتفاع این قیمت را تشکیل داده‌اند و نوشته‌های به کناره‌ها خیلی نزدیک نشده‌اند.

ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل در جعبه
ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل در جعبه

تفاوت بلک افغان اصل و فیک پس از باز کردن

در ادامه تفاوت بلک افغان اصل و فیک، به بازکردن جعبه و بررسی محتویات داخلی ادکلن و لوازم جانبی آن می‌پردازیم:

ادکلن بلک افغان اصل بین دو لایه فوم مشکی رنگ قرار دارد. لایه‌ی بالایی ساده و لایه‌ی پایینی محل قراردادن ادکلن و درپوش مسافرتی آن است.

تفاوت درپوشها

درپوش کلاهی شکل بلک افغان از جنس چوب طبیعی است که با روش خاصی سوزانده می‌شود و صیقل می‌یابد ولی در نمونه فیک از چوب نامرغوب رنگ شده یا پلاستیک ساخته می‌شود و اغلب گوشه‌های تیزی دارد.درپوش مسافرتی، کوچک و مشکی رنگ است و به شکل خوانا روی آن نوشته شده NASOMATTO TRAVEL در حالی که این نوشته در نمونه فیک کدر و رنگ مشکی آن کمرنگتر از نمونه اصلی است.

ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل با درپوش سفری
ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل با درپوش سفری

والف و طوق

تفاوت ادکلن بلک افغان اصل و فیک در قسمت پمپ به این صورت است که طوق اصل کوتاهتر و گردتر است و از فلز مرغوب ساخته شده و اگر سری را بردارید خواهید دید که قسمت پلاستیکی والف یک تکه است و همچنین لوله به طور صاف و مستقیم تا انتهای بطری رسیده و اضافات و خمیدگی بیش از حد ندارد.

طراحی بطری

بطری به شکلی طراحی شده که دارای دو محفظه است به طوری که ادکلن در محفظه مستطیل شکل داخلی قرا می‌گیرد. در نمونه اصل این طراحی بسیار مرتب با گوشه‌های هلالی منظم است در حالی که در نمونه‌های فیک گاه کج و معوج و گاه یک گوشه نوک تیز است.

تفاوت ادکلن بلک افغان اصل و فیک به همین جا ختم نمی‌شود؛ جنس بطری بلک افغان اصل از کریستال بسیار شفاف و مرغوب است در حالی که فیک آن از بلور معمولی ساخته شده است. به نوشته‌های زیر بطری نیز توجه کنید. که نام ناسوماتو به انگلیسی در حاشیه آن نوشته شده و در مرکز آن هم لوگویی شبیه به عدد 14 حک شده است.

ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل در جعبه خوابیده
ادکلن بلک افغان اصل ناسوماتو بلک افگانو 30 میل در جعبه

تفاوت بلک افغان اصل و فیک در قیمت

از قدیم گفته‌اند “هیچ گرونی بی حکمت نیست و هیچ ارزونی بی‌علت”.  پس اگر به نظرتان با توجه به قیمت دلار ادکلن مورد نظرتان خیلی از آنچه باید باشد ارزان‌تر است در خرید آن احتیاط کنید. البته گرانی بیش از حد هم می‌تواند نوعی سواستفاده از برند باشد.

بهتر است ادکلن‌های اصل و اورجینال را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید چرا که این فروشگاه‌ها چه فروش حضوری داشته باشند چه مجازی، هرگز اعتبار خود را با ارائه جنس تقلبی به جای اصل به خطر نمی‌‌اندازند. دقت داشته باشید بسیاری از مارکت‌های همگانی مجازی فقط به فروش فکر می‌کنند و اصالت کالا را تضمین نمی‌کنند.

امیدوارم این مقاله مطلوب شما بوده باشد. برای آشنایی بیشتر با این عطر، شگفتی های برند ناسوماتو را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *