آرایشی بهداشتی

شگفتی های برند ناسوماتو (Nasomatto)

برند ناسوماتو (Nasomatto) بلک افغان

شگفتی های برند ناسوماتو (Nasomatto)

“من می‌خواهم عطرهایم هوش خود را داشته باشند نه اینکه فقط برده معنای من باشند” این جمله‌ی الساندرو گوالتیری عطار برند ناسوماتو (Nasomatto) ، می‌تواند سرآغاز هر آفرینشی باشد.

همین که ما بپذیریم که آنچه خلق کرده‌ایم، صورتی جدا از ما دارد پس می‌تواند درونیات و سیرتی جدا هم داشته باشد یعنی خود را از خالق مطلق بودن درآورده‌ و به اثر خود اجازه برخواستن می‌دهیم.

اجازه می‌دهیم جدا از ما حرکت کند و در اذهان مردم نقشی حتی پر رنگتر از خودمان داشته باشد. این اثر می‌تواند یک مجسمه باشد یا یک نقاشی یا چند سطر شعر و یا یک رایحه که جانی را تازه کند و شوری برپا سازد.

 

 

عطار برند ناسوماتو (Nasomatto)

 

 

الساندر گوالتیری عطار برند ناسوماتو (Nasomatto)

الساندرو گوالتیری فقط عطار برند ناسوماتو (Nasomatto) نیست که بر اساس نیاز شغل خود رایحه‌ها را بشناسد و در ترکیب و تغییر فرمولاسیون‌ به دنبال ساختن یک رایحه جدید و افزایش فروش محصولات خود باشد.

خالق ادکلن معروف بلک افغان یا بلک افگانو یک هنرمند است. او سالها با برندهای معروفی چون ورساچه و فندی کار کرده بود اما عطرسازی صِرف، روح ناآرام او را راضی نمی‌کرد. گاهی ماجراجویی هایش در ساختن عطرها توسط همکارانش به سخره گرفته می‌شد.

او هر چیزی را بو می‌کرد تا بتواند شامه خود را قوی و دایره بوهای شناسایی شده‌اش را گسترش دهد. بعد از اینکه آزمون و خطاهایش در برندهای معروف مورد توجه قرار نگرفت، تصمیم گرفت به آمستردام برود و برند خاص خود را افتتاح کند.

برند ناسوماتو (Nasomatto) حاصل این تلاش یک نفره است. ناسوماتو در ایتالیایی به معنی “بینی دیوانه” است و چه نامی بهتر از این برای عطاری که دیوانه وار می‌بوید تا رایحه‌ای نو بیافریند.

جهان عطرها جهان تاویلهای تازه است و الساندرو گوالتیری این را به خوبی درک کرده بود. او تصمیم گرفت تجربه های بویایی خود را به صورت یک اثر هنری ارائه دهد. پس خلاقیت و تجربه را باهم ترکیب کرد.

اما این خلاقیت منحصر به رایحه‌ها نبود. او در طراحی بطری عطر نیز بسیار ماهرانه عمل کرد تا جایی که شیشه های عطر برند ناسوماتو (Nasomatto) فقط یک بطری نیستند بلکه اثری هنری هستند.

گاهی حس می‌کنی یک آباژور زیبا را روی میز خود گذاشته‌ای که نور و گرمای خود را به سایر لوازم آرایشی می‌پاشد و بسیار فانتزی و خوش دست است.

او برای ساختن رایحه‌ها به ناخودآگاه خود اعتماد می‌کند. او خودش را میان روایح رها می‌کند، تا آنها خودشان تصمیم بگیرند و او را راهنمایی کنند برای ترکیب کردن ساختن یک عطر نو، تا جایی که می‌گوید ” این حس بی اختیاری را دوست دارم و اینکه من تصمیم گیرنده نیستم” .

او تلاشی ندارد حس خود را به مخاطب تحمیل کند بلکه اجازه می‌دهد عطر، ارتباط خود را با مشتری پیدا کند و هر فرد تاثیر خاص خود را از آن بپذیرد.

این روند به گونه‌ای است که بعضی از افراد بعد از استشمام عطرهای برند ناسوماتو (Nasomatto) می‌گویند حس کردیم در فضایی سرشار از عشق و آزادی بودیم و برخی به ویژگی جذابیت و شیفتگی نهفته در این عطرها اشاره می‌کنند.

 

 

عطرهای برند ناسوماتو (Nasomatto)

 

 

راز عطرهای برند ناسوماتو (Nasomatto)

برند ناسوماتو (Nasomatto) راز عطرهای خود را با کسی فاش نمی‌کند. او فقط ادکلن را به بازار عرضه می‌کند و تلاش برای جستجوی روایح را به مصرف کننده واگذار می‌کند.

او به محبوبیت و خاص بودن خود مطمئن است و این مسئله به او این جسارت را می‌دهد که رازش را مخفی کند و با مخاطبینش به قول معروف ” سربسته” صحبت کند. او عطر را ارائه می‌دهد و می‌گوید ” تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل”.

برند ناسوماتو (Nasomatto) از سال 2008 که فعالیت خود را به شکل رسمی شروع کرده تا سال 2016 توانسته 11 عطر خاص و منحصر به فرد را وارد بازار کند. این برند با وجود اینکه خود را در هلند ثبت کرده به گفته بعضی ها عطرهایش را در ایتالیا تولید می‌کند.

سری اول عطرهای برند ناسوماتو در همان سال روانه بازار شد. عطرهای Hindu Grass ،  Duro ، Narcotic Venus ،  Silver musk و  Absinth . در سال های بعد محصولات بیشتری به لیست عطرهای ناسوماتو اضافه شد.

گوالتیری در سال ۲۰۰۸ عطر China White، در سال ۲۰۰۹  عطر Black Afgano، سال ۲۰۱۰  عطر Nuda  و در سال ۲۰۱۱ عطر Pardonرا طراحی و تولید کرد. او دهمین و آخرین عطر برند ناسوماتو  به نام Blamage  را نیز در سال ۲۰۱۴ طراحی کرد.

فیلم  The Nose Searching For Blamage درباره عطر Blamage ساخته شده است.

 

 

بلک افغان برند ناسوماتو (Nasomatto)

 

 

گوالتیری در سال ۲۰۱۴ شرکت طراحی عطر (perfume designer)  Orto Parisi  را نیز تأسیس کرد و تا سال ۲۰۱۷ هفت محصول در قالب  این برند جدید طراحی  و تولید کرد.

باید گفت در دنیای عطر و ادکلن 14 سال، سابقه چندان طولانی محسوب نمی‌شود اما این برند توانست با پافشاری بر اهداف و شیوه خاص خود سری میان سران بزرگ عطر دنیا در بیاورد.

به ویژه با ادکلن بلک افغان، این پرفیوم به چنان محبوبیتی رسید که بسیاری را به فکر انداخت تا ادکلنهای مشابهی با آن را تولید کنند. در مقاله بعدی راههای تشخیص و تفاوتهای ادکلن بلک افغان اصل را بخوانید.

 

 

 

1 دیدگاه در “شگفتی های برند ناسوماتو (Nasomatto)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *