آرایشی بهداشتی

بهترین عطرهای نوستالژی زنانه

lazy

خاطره‌بازی از ویژگی‌های بارز ما ایرانی‌هاست. عکس‌ها، اشیا و عطرهای قدیمی به ما احساس آرامش و اصیل بودن می‌دهند. شاید در نگاه اول به نظر برسد بیشتر افراد سالمند یا میان‌سال طرفدار عطر و ادکلن‌های قدیمی هستند، اما جالب است بدانید این عطرها در میان جوان‌ها هم طرفداران خاص خود را دارند. ریشه این علاقه کجاست؟ بسیاری از ما در کودکی بویی را استشمام کرده‌ایم و هنوزکه‌هنوز است آن را در خاطر داریم. بوی خوش یک عطر، خاطرات زیادی را در نت‌های خود پنهان کرده که پس ازسال‌ها با استشمام دوباره آن زنده می‌شوند. یاد خاله‌جان که حالا دور از ما زندگی می‌کند یا خاطره‌ی مادربزرگی که دستش از دنیا کوتاه است و چیزی جز عکس‌ها، یادگاری‌ها و عطر آرامش‌بخش او باقی نمانده است.

گاهی یک رایحه علاوه بر خاطرات آشنا، تصاویر مبهمی را از ناخودآگاهمان بیرون می‌کشد که ما هرگز به آن فکر نمی‌کردیم؛ مثلا خاطره‌ای رویاگونه از عروسی یک آشنای قدیمی یا یک مهمانی فامیلی. عطرها در حافظه بویایی ما ریشه دارند.

اگر شما هم از علاقه‌مندان به خرید ادکلن نوستالژیک هستید، پس شما فردی عاطفی و تا حدودی اجتماعی هستید. فردی که ارتباط با آدم‌ها را دوست دارد اما از درونیات خود نیز غافل نیست؛ یعنی ارتباطی پیوسته بین دنیای درونی و بیرونی او برقرار است. ارتباطی که ریشه در گذشته دارد و شاید راهی به آینده.

عطر قدیمی زنانه
عطر قدیمی زنانه

ویژگی‌های عطرهای نوستالژی زنانه

ما در انتخاب عطر قبل از هر چیز به بوی خوشایند آن توجه می‌کنیم، سپس به برند، قیمت عطر یا میزان فروش آن. اما چیزی که یک ادکلن را در طول زمان ماندگار می‌کند، پرفروش بودن آن نیست، دوام و تمدید تولید آن در چند نسل است. علاوه بر آن، گروه بویایی عطرهای نوستالژی اغلب گلی و میوه‌ای هستند؛ همان رایحه‌ی روشن قدیمی که شما با اولین پاف آن را تشخیص می‌دهید. ماندگاری بالا و پخش بوی مناسب  نیز در به حافظه سپردن این عطرها بی‌تاثیر نیستند. قطعا عطری که زمانی طولانی‌تر در مشام باشد، بیشتر در ذهن ما حک می‌شود. نکته دیگر درباره این عطرها، طراحی ثابت و همیشگی آنهاست. این عطرها با وجود آنکه دهه‌ها از تولیدشان می‌گذرد، اغلب به طرح بطری قدیمی خود پایبند هستند.

ماندگاریپخش‌بوطراحی بطریگروه بویایی
بالابسیارخوبثابتگلی و میوه‌ای

معرفی محبوب‌ترین عطرهای قدیمی زنانه

تعداد ادکلن‌های مردانه نوستالژی نسبت به ادکلن‌های زنانه بیشتر است. در فرهنگ ما، تا سال‌ها، استفاده از ادوتویلت و ادکلن مختص به آقایان بود. خانم‌ها کمتر از عطرهای خارجی استفاده می‌کردند و داشتن عطر برای زنان، کاری سانتی مانتال محسوب می‌شد. اما همیشه زنان پیشرویی وجود داشته که مرزها و محدودیت‌ها پشت سر گذاشته‌اند و وارد دنیای زیبای عطر و مد شده‌اند و خود را با یک خاطره خوشبو در ذهن دیگران به ثبت رسانده‌اند. چند نمونه از عطرهای خاطره‌انگیز آن دوره را معرفی می‌کنیم:

عطر ادکلن اکتیو زنانه کریس آدامز حجم 80 میل

Chris Adams Active Woman عطری است گلی، چوبی و مشکی با نت‌های میوه‌ای و سرشار از زنانگی. اکتیو وومن به معنای زن فعال است، این ادکلن شیرین زنانه برای افرادی که ذاتی پر انرژی و پرتحرکی دارند، مناسب است. بانویی جسور که همزمان قوی و پر از احساس است. این رایحه مورد علاقه‌ی افراد با‌حوصله و خوش رفتار است. سایر نت‌های عطر اکتیو وومن برند کریس آدامز عبارت‌اند از:

  • نت‌های ابتدایی: پرتقال، گریپ فروت و ترنج
  • نت‌های میانی : رز، نت های میوه ای و یاس
  • نت های پایه: نعناع هندی، چوب صندل، دانه تونکا، مشک سفید و شکر وانیل
عطر ادکلن اکتیو زنانه کریس آدامز
عطر ادکلن اکتیو زنانه کریس آدامز

رایحه عطر ادکلن مگنولیا زنانه 100 میل

اگر علاقه‌مند به رایحه‌ی خنک و شیرین و خاطره‌انگیز هستید، ادکلن اورجینال زنانه ایوروشه مگنولیا شما را مجذوب خود خواهد کرد. Yves Rocher Magnolia عطری است با رایحه‌های گلی برای بانوان. این عطر خنک زنانه، ارباب گنجینه‌های گمشده، الهه عطرهای دوست داشتنی است. این محصول، در سال ۱۹۸۳ تولید و عرضه شد.

 

عطر ادکلن مگنولیا زنانه

عطر ادکلن مگنولیا زنانه

رایحه ادکلن شالیز زنانه ۵۰ میل

این عطر معتدل زنانه برای خانم‌های باسلیقه بهترین انتخاب است.Remy Marquis Shalis عطری است گلی میوه‌ای برای بانوان. اگر به دنبال یک ادکلن خاص و با رایحۀ دل انگیز هستید، ادکلن اورجینال زنانه رمی مارکوییز شالیز شما را مجذوب خود خواهد کرد.

 

ادکلن شالیز زنانه ۵۰ میل
ادکلن شالیز زنانه ۵۰ میل

ادکلن ساپیل نانسی پینک

استفاده از یک ادکلن خنک و شیرین نه تنها شما را خوشبو می‌کند بلکه آرامش بیشتری نیز در طرف مقابلتان ایجاد می‌کند. Sapil Pink Nancy عطری است با رایحه‌های گلی برای بانوان. این ادکلن ملایم زنانه، مناسب برای افرادیست که به دنبال عطری شیک و جذاب با قیمتی مناسب هستند. این محصول، در سال ۲۰۰۴ تولید و عرضه شد.

 

عطر ادکلن نانسی پینک ساپیل
عطر ادکلن نانسی پینک ساپیل

ادکلن اورجینال استلا ۱۰۰ میل

ادکلن استلا رایحه‌ای شیرین و ملایم دارد. این عطر با ماندگاری بالا و پخش بوی عالی خود، توانسته طرفداران بی‌شماری در سراسر جهان پیدا کند. STELLA عطری است با رایحه‌های گلی و مناسب برای استفاده روزانه است. بطری این عطر بسیار ساده، شیک و خوش‌دست است و کاملا ظاهر یک عطر نوستالژیک را دارد.

 

ادکلن اورجینال استیلا ۱۰۰ میل
ادکلن اورجینال استیلا ۱۰۰ میل

عطر ادکلن رین دراپس اجمل 50 میل

ادکلن رین دراپس زنانه از روایح گرم و سرد به میزان لازم بهره برده و با ترکیب این دو طبع، یک رایحه‌ی متعادل پیدا کرده است. این ادکلن تقریبا برای تمام فصول مناسب است. هم در سرمای زمستان کنار شماست و هم در گرمای تابستان شما را تنها نمی‌گذارد، پس می‌تواند عطرامضای شما باشد. این عطردلنشین بسیار به عطر کوکو مادمازل شبیه است و به همین دلیل در دسته ادکلن‌های قدیمی قرار می‌گیرد.

 

عطر ادکلن رین دراپس اجمل 50 میل
عطر ادکلن رین دراپس اجمل 50 میل

ادکلن زنانه چی چی صورتی اورجینال 

عطر چی چی برای متولدین دهه 70 شمسی عطری خاطره‌انگیز است. شیشه‌ی عطر چی چی، گرد بوده واز دو طرف حالت فرورفته‌ای دارد و قسمت پایین آن صورتی رنگ است. نام ادکلن و برند ساپیل روی بدنه‌ی شیشه نوشته شده است. درپوش این ادکلن کلاهک نقره‌ای براقی است که به‌خوبی روی این شیشه سوار شده است. رایحه شیرین آن برای خانم‌ها خواستنی و محبوب است.

 

ادکلن زنانه چی چی صورتی اورجینال ۱۰۰ میل
ادکلن زنانه چی چی صورتی اورجینال ۱۰۰ میل

خرید اینترنتی عطر زنانه قدیمی

عطرهای نوستالژی رایحه‌ای ثابت و قابل پیش‌بینی دارند، به همین دلیل خرید اینترنتی آنها کار آسانی است. شما این عطرها را بارها بوییده و از رایحه‌ی آن مطمئن هستید، فقط کافیست فروشگاهی معتبر پیدا کنید که عطر نوستالژی زنانه اصل و اورجینال را در مجموعه خود داشته باشد. هاکان مد با بیش از ده سال سابقه فروش عطر به صورت حضوری و اینترنتی با به اشتراک‌ گذاشتن ویدئو و توضیحات و عکس از محصولات خود، به نوعی اصالت آنها را تضمین می‌کند.

1 دیدگاه در “بهترین عطرهای نوستالژی زنانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *