هدیه و کادو

انتخاب و خرید گوی برفی

خرید گوی و جعبه موزیکال

خرید گوی برفی و نکات ضروری

اگر قصد خرید گوی برفی یا گوی موزیکال را دارید فقط سه دقیقه زمان بگذارید و نکات ضروری برای خرید گوی برفی را بخوانید به ویژه اگر این گوی را برای هدیه به عزیزانتان یا فرزند دلبندتان تهیه می‌کنید. شاید گوی در ابتدا یک وسیله دکوری یا بازی به نظر برسد که بیشتر به کار نوجوانان و کودکان می‌آید اما بارها در فیلمها یا در اطرافمان دیده‌ایم یک نفر با وجود آنکه سن و سالی داشته باز هم یک جعبه موزیکال یا گوی برفی کوچک را در گنجه‌ی خود نگهداری می‌کرده و آن را عزیز می‌داشته است. علت چیست؟

شاید خاطرات دل انگیزی برای او زنده شده است و یا شاید او را به دنیای خیالی که دوست دارد می‌برد پس اولین نکته در خرید گوی برفی رها کردن فکرهای قدیمی و محدودیت سنی و جنسی است. در هر سن و سالی که هستید اگر به این جور چیزها علاقه دارید در خرید آنها درنگ نکنید.

 

 

 

 

اگر گوی موزیکال را برای هدیه می‌خرید لطفا به این چند نکته توجه کنید:

مشخصات ظاهری گوی برفی

در خرید گوی برفی به اولین چیزی که باید توجه کنید مشخصات ظاهری است اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید به کیفیت جنس و رنگامیزی پایه‌ی گوی، عروسکها و همچنین به طراحی آنها توجه کنید. اگر خرید شما انلاین است از سایتی خرید کنید که از گوی ها عکس های واقعی گذاشته باشند. عکسهای شفاف که بتوانید کیفیت و جزئیات را به راحتی ببینید. مطمئن شوید که عکسها کپی نیستند و واقعا از خود محصول گرفته شده برای اطمینان به سایر صفحه های سایت سربزنید و ببینید آیا گوی های دیگری با بک گراند مشابه دارد؟ آیا مشخصات نوشته شده در توضیحات محصول با عکس مطابقت دارد؟

جنس گوی برفی

گوی معمولا از دو قسمت حباب و پایه تشکیل می‌شود. در ابتدا گوی‌های برفی شامل یک گنبد شیشه‌ای سربی سنگین بود که روی یک مجسمه کوچک و بر یک پایه سرامیکی ریخته‌گری شده سیاه قرار می‌گرفت و با آب پر می‌شد و سپس مهر و موم می‌شد. برف یا “فلتر” با استفاده از تراشه‌های استخوان یا قطعات چینی، ماسه یا حتی خاک اره ایجاد می شد.  اما با گذر زمان، شیشه‌ها نازک‌تر و پایه‌ها سبک‌تر شدند و برف از ذرات ورق طلا یا تکه‌های صابون غیر محلول درست می‌شد. به دلایل بهداشتی و ایمنی، پلاستیک سفید در ساخت گوی های برفی مدرن رایج تر شده است. و مایع درون گوی از روغن اولیه سبک به مخلوطی از آب، ضدیخ (اتیلن گلیکول) و گلیسرول تبدیل شده است. گلیسرول نزول برف را کند می کند و تصویر زیباتری ایجاد می‌کند.

در هنگام خرید گوی برفی توجه داشته باشید که شیشه گوی شفاف و کاملا بی رنگ باشد. همچنین مایع درون آن باید صاف و شفاف باشد. وجود مایع کدر یا زرد رنگ نشانه‌ی بی کیفیتی اشکال داخل گوی است. در گوی های فیک از رنگهای بی‌کیفیت برای مجسمه ها استفاده می‌شود و به مرور این رنگ، آب درون گوی را کدر می‌کند.

 

گوی موزیکال پمپی دخترانه کد 4A

گوی موزیکال پمپی دخترانه

 

طراحی گوی و اشکال داخل آن

گفتیم قسمت دوم گوی پایه‌ی آن است. در گوی های اصل طراحی چه در قسمت پایه و چه در مجسمه های داخل آن بسیار خوش ترکیب است. توجه به جزئیات و پرداخت درست مجسمه ها نشان از تخصص سازندگان دارد. اگر به گوی های اصل دقت کنید خواهید دید که جزئی ترین وسایل مثل گل سر و یا حیوانات کوچک را نیز از قلم نینداخته‌اند. گاهی طرح داخل گوی تا پایه هم ادامه دارد و این گوی را جذابتر می‌کند.

رنگ آمیزی گوی برفی

رنگ آمیزی این گوی ها عموما با دست انجام می‌شود. این کار هم مزایایی دارد و هم معایبی. ظرافت کار دستی بیشتر و تنوع کار بالاتر است طوری که گاهی در یک دسته یا مدل از گوی، هیچ کدام دقیق کپی دیگری نیست و اغلب تغییرات کوچکی دارند و این حسن سلیقه آدمی را نشان می‌دهد. اما خب وقتی دست انسان در کار باشد احتمال دارد کار کمی یکدستی خود را از دست بدهد. البته موقع خرید گوی برفی دقت کنید که ساخت محصول باید مرتب و یکنواخت باشد اما ممکن است در رنگامیزی کمی متفاوت باشند.

وزن گوی موزیکال

اگر خرید گوی برفی برای کودکان است حتما به وزن آن توجه کنید چون به هر حال بچه ها اغلب دوست دارند که وسایل خود را بغل کنند و با خود حمل کنند. برخی گوی های بزرگ تا نزدیک به 900 گرم وزن دارند و ممکن است برای کودکان سنگین باشد و یا در موقع راه رفتن از دست آنها بیفتد و آسیب‌زا باشد. یا گوی موزیکال سبکتر بردارید و یا گوی را در محلی قرار دهید که در دسترس کودک نباشد اما بتواند آن را ببیند و لذت ببرد.

 

 

گوی موزیکال پمپی طرح دختر و پسر

 

 

 مشخصات درونی گوی برفی

از ویژگی های ظاهری که بگذریم هر گویی یک سری امکانات دارد که نوع عملکرد آن را مشخص می‌کند. یک دسته از گوی ها مکانیکی هستند یعنی با چرخش یک اهرم که به آن کوک می‌گویند شروع به حرکت می‌کنند. برخی دیگر الکتریکی هستند و با استفاده از باتری انرژی لازم برای حرکت، نواختن و روشن شدن را می‌گیرند. به همین دلیل گوی ها دو دسته‌ی کلی کوکی و باتری خور دارند. در دسته باتری خور گاهی پمپی به کار گرفته می‌شود تا برف داخل گوی را به صورت خودکار به گردش درآورد به این گوی ها گوی موزیکال پمپی می‌گویند.

چراغ

اولین نمونه های گوی به صورت خیلی اتفاقی توسط یک فرد اتریشی ساخته شد و snow globe نام داشت. او برای متمرکز کردن نور از حبابی پر از آب استفاده کرد. پس وجود نور و چراغ در گوی برفی از قدیم رایج بوده است. امروزه یکی از سازنده‌های اصلی گوی اتریش است به طوری که یک موزه‌ی گوی در وین وجود دارد که 350 مدل از گوی های صد سال اخیر را در خود جاداده است. گوی یکی از سوغات محبوب این کشور محسوب می‌شود.

بعضی مدلهای گوی دو چرا کوچک آبی و قرمز دارند که به نوبت روشن می‌شوند اما در نمونه های دیگر یک رشته چراغ ال ای دی به کار رفته که حدود 7 رنگ نور دارند که رنگها به آرامی از یکی به دیگری تبدیل می‌شوند و حسی رنگین کمان طور را منتقل می‌کند. پیش از خرید گوی برفی قسمت توضیحات محصول را بخوانید. در توضیحات هر محصول تعداد چراغ و رنگهای آن نوشته شده با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

گوی های چراغ دار می‌توانند به عنوان یک چراغ خواب کوچک عمل کنند. بازتاب نور آنها در شب اتاق را زیبا و رویایی می‌کند.

 

 

خرید گوی برفی چراغدار

 

 

ملودی یا موزیک

یکی از اجزای بسیار مهم در گوی، موزیک است که در واقع نقش آرام بخش را بازی می‌کند. بعضی گوی ها دارای یک موزیک هستند ولی اغلب گوی های باتری خور چند موزیک دارند. اگر خرید انلاین انجام می‌دهید به ویدئو های مربوط به گوی مراجعه کنید و صدای آن را بشنوید و مطمئن شوید که صدا شفاف و دلخواه شما باشد. اغلب از موزیک کلاسیک برای گوی استفاده می‌شود. ملودی های همه پسند و آشنا که خاطره انگیز و نوستالژیک هستند.

اگر از سایتی خرید می‌کنید که ویدئوی گوی ندارد حتما بخواهید از عملکرد گوی مورد نظر فیلم بگیرند و برای شما ارسال کنند تا با خیال آسوده خرید کنید.

داستان گوی برفی

هیچ کس دقیق نمی‌داند چرا برف وارد گوی ها شده آیا خیال انگیزی و نشاط بارش برف عامل این موضوع بوده یا اینکه چون اغلب برای کریسمس استفاده می‌شده، مطابق با فصل زمستان طراحی شده اند. آنچه مهم است این است که گوی علاوه بر زیبایی و نور، همیشه حامل پیامی برای انسانها بوده است. اغلب محتوایی رمانتیک و یا حتی مذهبی و اجتماعی دارد. تا سالهای سال مجسمه داخل گوی طرح کلیسا ها و مکانهای مذهبی یا ساخته های شهری بود. اغلب در اعیاد مذهبی مسیحی به کودکان هدیه داده می‌شدند.

امروزه تنوع در محتوای گوی ها بسیار زیاد است از مراسم کریسمس، شخصیت های نظامی یا وقایع تاریخی تا شخصیت های دیزنی را می‌توانید در گوی ها ببینید. خرید گوی برفی حالا بیشتر کارکرد عاطفی دارد و در مناسبتهایی مثل تولد و ولنتاین، پیغام رسان عشق و دوستی هستند. پیش از خرید گوی برفی از هاکان مد فیلم مربوط به هر گوی را در صفحه آن محصول مشاهده کنید و با خیال آسوده انتخاب کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *