مد و زیبایی

آشنایی با چرم طبیعی چرمسال

چرمسال

راههای تشخیص چرم طبیعی چرمسال

اگر خریدار محصولات چرم هستید لابد می‌دانید، تفاوت اندکی میان خرید محصولات چرم طبیعی چرمسال به صورت حضوری و آنلاین وجود دارد. فروشگاه هاکان مد با وجود سالها تجربه در زمینه فروش محصولات چرم در انواع کیف دوشی، کیف پول جیبی و کتی، کیف دوشی و دستی زنانه، کیف جاکارتی، کمربند و ستهای دو تکه و سه تکه کیف و کمربند به صورت حضوری و آنلاین و کار با برندهای مطرح چرم ایران مثل برند چرمسال، راهکارهایی برای تشخیص چرم در اختیار شما قرار می‌دهد تا به راحتی بتوانید خرید چرم طبیعی چرمسال را به صورت مجازی انجام دهید.

به چرم نگاه کنید

یکی از مهمترین روشها در تشخیص چرم طبیعی، نگاه کردن دقیق به محصول چرمی است. اگر به عنوان مثال قصد خرید کیف دوشی چرمی را از سایتی دارید به یک عکس از نمای دور اکتفا نکنید. از فروشنده بخواهید عکسهای مختلفی از تمام زاوایای کیف و از نمای نزدیک برای شما بفرستد. به بافت چرم دقت کنید، چرم طبیعی کمی پستی و بلندی دارد حتی ممکن است کمی رنگش سایه و روشن باشد. اگر چرم طبیعی را زیر نور بگیرید نور را یکدست منعکس نمی‌‌کند و بعضی جاهای آن مات و بعضی جاها براق به نظر می ‌رسد. در کیف چرم دانه درشت، خطوط نامنظم هستند. بافت چرم طبیعی دارای طرح غیرتکراری و منحصر به فرد است. اگر روی چرم طرح تکراری و قابل دنبال کردن دیدید، مطمئنا طرح پرسی و چرم مصنوعی است.

اگر در خرید حضوری هستید چرم را بو کنید و آن را لمس کنید. بوی چرم طبیعی تقریبا شبیه همان بوی حیوانات در طبیعت است. چرم مصنوعی بویی شبیه لاستیک یا مواد شیمیایی می‌دهد البته از نوعی دیگر چرم مصنوعی بدلیل اینکه در فرایند تولید آن از ضایعات و خرده‌های چرم طبیعی استفاده می‌شود، ممکن است کمی به بوی چرم طبیعی نزدیک شود. اما چرم طبیعی بدلیل تهیه آن از پوست حیوانات بوی خاص و منحصر به فردی دارد و به راحتی قابل تشخیص است.

 

جا کارتی 4 برگ چرمسال

جا کارتی 4 برگ چرمسال نمای کلی

دقت در آستر چرم

گرچه وقتی چرم تبدیل به محصولی مثل کیف یا کفش می‌شود دیگر قادر به دیدن قسمت زیرین آن نیستیم اما لازم است بدانید که پشت چرم طبیعی پرزدار است، در حالی که پشت چرمهای مصنوعی به صورت شبکه‌ای با نخ بافته شده است، پس اگر نخ دیدید، چرم مصنوعی است. البته در کیفهای چرم معمولا برای تمیزی و استحکام کیف از یک لایه آستر اضافی از جنس رویال یا مخمل نیز استفاده می‌شود. اما با کمی دقت در لبه‌های کار متوجه بافت واقعی کیف می‌شوید.

پاشیدن چند قطره آب به چرم

یکی دیگر از راههای تشخیص چرم طبیعی، کمک گرفتن از خاصیت جذاب آب در چرم است. بافت چرم طبیعی به صورت روزنه‌ای است و به همین دلیل وقتی آب به آن پاشیده شود بعد از دقایقی به خورد چرم می‌رود. چند قطره آب روی چرم بریزید و کمی صبر کنید اگر آب همچنان بر سطح ماند چرم شما مصنوعی است اما اگر به آرامی شروع به نفوذ در چرم کرد و در نهایت یک لکه کمرنگ از قطرات آب بر چرم ماند، به طبیعی بودن چرم اطمینان کنید.

چرم طبیعی به سرعت نمی سوزد

شیوه هایی که ما برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی بیان می کنیم در واقع روشهایی است که تولیدکنندگان محصولات چرم پیش از دوخت چرم انجام داده و از طبیعی بودن چرم مصرفی کارخانه مطمئن می‌شوند. البته کسی که سالها با چرم سر و کار داشته باشد بدون دست زدن هم، چرم اصل را خواهد شناخت اما به هر روی خوب است بدانیم که چرم طبیعی در مقابل حرارت مقاومت بالایی دارد و بلافاصله با نزدیک شدن به آتش مچاله نمی‌شود.

 

ست 3 تکه لاکچری چرمسال کیف کتی رنگ عسلی

ست 3 تکه لاکچری چرمسال کیف کتی رنگ عسلی

 

معرفی برند چرمسال

خرید محصولات چرم طبیعی با وجود همه‌ی اما و اگرها کار آسانی است! اگر شما فروشگاهی معتبر در این زمینه را بشناسید و یا برند خاصی را مدنظر داشته باشید. برند چرمسال با نزدیک به 40 سال سابقه‌ی کار در زمینه تولید محصولات چرم، تلاش کرده کیفیت را با قیمت مناسب، همنشین کند تا اقشار مختلف بتوانند با خاطری آسوده از کیف و کمربند چرم استفاده کرده و لذت ببرند. ما در فروشگاه هاکان مد به عنوان نماینده رسمی برند چرمسال در استانهای جنوبی کشور این افتخار را داریم که برای خرید عمده و تک با بهترین قیمت محصولات چرمسال در خدمت مردم عزیز و مشتریان گرامی خود باشیم. هاکان مد ارائه دهنده انواع اکسسوری از جمله عینک، ساعت، عطر و ادکلن های اورجینال و شرکتی، ماگ، گوی و جعبه موزیکال، عروسک، نقره و بدلیجات و همچنین لوازم پک و هدیه و ملزومات مربوط به آن است. انتخاب از شما، بسته بندی با ما!

در گفتگویی که با آقای قربانی مدیر شرکت چرمسال داشته‌ایم ایشان طریقه شروع کار خود را به این صورت بیان کرده‌اند:« پدرم، آقای قربانی بزرگ از سال 65 کار خود را در زمینه چرم شروع کردند و در طی سالها اسمهای مختلفی و حتی بدون نام محصولات چرم را تولید می کردند تا سال 91 که مدیریت به من رسید و نام چرمسال را برای محصولات خود انتخاب کردم. طی این سی و شش سال چرمسال  از دو نفر شروع کرده تا به امروز که حدود سی نفر کارکنان این مجموعه را تشکیل می دهند. تنوع محصولات در این سالها هم بسیار زیاد بوده است. امروز به صورت تخصصی یک مجموعه کامل از کیفهای مردانه را ارائه می‌دهیم. 99 درصد از محصولات از چرم گاوی است و شامل چهار رنگ اصلی می‎شود که مشکی، قهوه ای، عسلی و طوسی است. با اضافه شده کیف های زنانه به  خط تولید این کارخانه چرمهای رنگارنگ هم اضافه شده اند.»

 

ست 3 تکه لاکچری چرمسال کیف کتی رنگ قهوای

ست 3 تکه لاکچری چرمسال کیف کتی رنگ قهوای

 

آسیبهای چرم طبیعی چرمسال

چند چیز می‌تواند به چرم طبیعی آسیب بزند. اول از همه آب، گرچه یکی از راههای تشخیص چرم طبیعی، پاشیدن چند قطره آب روی کیف چرمی و انتظار برای جذب آن است اما باید بدانیم که دشمن دیرینه چرم، آب است. پس، از خیس شدن و نگه داشتن چرم در فضای مرطوب خودداری کنید. آب، لايه محافظ چرم را كه در زمان ساخت بر سطح آن قرار گرفته، ‌می‌زدايد. در مجموع هر عاملی كه موجب از بين رفتن اين لايه شود، چرم را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ریختن جوهر روی چرم، تقريبا يك اتفاق بی‌بازگشت است و تلاش برای زدودن اين لكه، احتمالا به چرم آسيب جدی می‌زند. اگر جوهر روی چرم بریزد سرعت عمل داشته باشید و بلافاصله با کمی آب و صابون آن را تمیز کنید اما از سابیدن بیش از حد چرم یا استفاده از الکل خودداری کنید.

گرد وغبار و تابش مستقيم آفتاب تابستانی هم از دشمنان چرم هستند. چرم را در سایه و در هوای معتدل نگهداری کنید. بهتر است بعد از استفاده از کیف یا لباس چرم آن را در کاور قرار داده و در کمد بگذارید به این شکل احتمال برخورد با اجسام نوک تیز مثل میخ و خراشیده شدن کم می‌شود.

 

کیف دوشی چرم طبیعی دخترانه چرمسال زرشکی

کیف دوشی چرم طبیعی دخترانه چرمسال زرشکی

تمیزکردن چرم طبیعی چرمسال

يك ليوان آب، مقدار اندكی شامپوی بچه و 2قطره سركه را با هم تركيب كنيد، دستمالی آغشته به اين محلول را بر سطح چرم بكشيد و با دستمال ديگر خشك كنيد، بعد آن را در هوای آزاد قرار دهيد تا كاملا خشك شود. اگر دستمالي كه بر سطح چرم كشيده‌ايد، مقداری رنگي شود، تعجب نكنيد! چرم در مواجهه با آب، رنگ می‌دهد.

مراقبت از چرم طبیعی چرمسال

چیزی که بین مردم رایج است واکس زدن کفش چرم است. اگر دیده باشید همه ما در کمد جاکفشی یک قوطی واکس یا روغن مخصوص کفشهای چرم داریم اما کمتر کسی به فکر واکس زدن کیف و کمربند چرم خود می‌افتد. همانطور که کرم نرم کننده، پوست ما را لطیف نگه می‌دارد، واکس بی بو و روغن به حفظ شادابی و لطافت چرم و محافظت از آن در مقابل خشكيدگی و ترك‌خوردگی كمك مي‌كنند. فقط مراقب باشید که هر چیزی اندازه و حدی دارد در استفاده از روغن هم زیاده روی نکنید و با توجه به میزان استفاده و کارکرد کیف چرمی خود روغن بزنید. مثلا براي يک كيف چرمي كه هر روز دارد استفاده می‌شود و در معرض باد، غبار و نور خورشيد قرار دارد، بد نيست كه ماهي يک ‌بار از واكس استفاده شود، روغن زيتون از نوع بی‌بو و بی‌رنگش پيشنهاد می‌شود. اشاره به اين نكته هم ضروری است كه برای رفع بوی چرم، به عطر و ادكلن متوسل نشويد چون حاوی الكل هستند و هم به بافت چرم آسيب می‌زنند و هم ايجاد لكه‌های سفيد می‌كنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *